Gå till innehåll

Vilken kamera ska jag köpa?


Oseye

Recommended Posts

Har haft en Sony DCR-SX15 ett tag nu. Ganska simpel kamera, men eftersom mitt filmande avancerar så hänger en sådan här kamera inte riktigt med. Vill ha bättre bildkvalité och möjlighet att koppla in mic, helst 3,5 mm ingång. Funderat lite på en DSLR-kamera, men har aldrig hanterat en sån kamera förut och funderar lite på hur pass annars det blir att filma? Hur måste jag anpassa min filmteknik och blir det mer pyssel med att ställa in focus osv?

 

Annars är en vanlig videokamera också en möjlighet. Vill dock ha en så pass bra bildkvalité för inte alltför många slantar. Vill få tag i en hyfsat bra kamera inom min begränsade studentbudget. Begagnat är ett alternativ och i såna fall, var kan jag hitta bra begagnade kameror? Är det smart att inhandla från utlandet?

 

Mitt syfte är att filma kortare sketcher på amatörnivå, så vilken kamera tror ni kan passa mig?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...