Gå till innehåll

hårdvarukontroller till videoredigering


TheQuo

Recommended Posts

Vet inte om detta är rätt forum, annars får någon flytta på mitt inlägg. Det är så att jag är sugen på att skaffa hårdvarukontroller när jag videoredigerar, speciellt vid color correction. Har hittat den här Avid Artist Color with REDCINE-X - YouTube men tyvärr alldeles för dyr (nästan 13 000 kr), kan tänka mig lägga kring 5000 kr men sen är det tyvärr stop för min budget. Ingen som vet någon billigare variant/märke till Avid's pjäs?

Ni på forumet som använder hårdvara till att styra, vissa delar av, er redigering vad använder ni?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag använder min Artist Transport hela tiden i Symphony 6, slipper en massa musklick och pil - upp - ner och kan också ändra ljudfilerna , equalizer etc etc under spelning utan att det stannar.

Har också gjort egna presets för andra program som jag ofta använder så den funkar väl ex vis även på Adobe sidan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag använder min Artist Transport hela tiden i Symphony 6, slipper en massa musklick och pil - upp - ner och kan också ändra ljudfilerna , equalizer etc etc under spelning utan att det stannar.

Har också gjort egna presets för andra program som jag ofta använder så den funkar väl ex vis även på Adobe sidan.

 

Kan man man använda den för color correction, spolning fram back etc? Var köpte du din?

Länk till kommentar
Share on other sites

Alla kommandon från Command pallette är appliceringsbara och också alla menukommandon - tangentbordskommandon.

 

Du har ett litet hjul i mitten och en ring för scrubbing utanför den ( påminner rätt så mycket om mitt Panny AG 4700 VHS broadcastdäck , inget är nytt under solen )

 

Med rätt konfiguration och arbetsflöde kan du använda den nästan till allt förutom rena musoperationer , jag köpte min direkt från Avid Sverige.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...