Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej,

Jag är på jakt efter ett snipergevär m. kikarsikte (hyfsat modernt) att helst hyra/låna eller köpa i värsta fall. Verkar vara svårt att hitta repliker, det jag hittat som ser hyffsat bra ut är softairgun varianter, men bara att köpa - och det dyrt. tex på combatzone.se

Den kommer figurera väldigt lite i filmen, så den behöver inte vara "tung" eller "mekanisk". men helst så realistisk som möjligt.

Helst i Göteborg eller i närheten.

Någon som har ett tips vart man kan vända sig?

vänligen,

Onathan

Posted

[citat=BelGarion Raptor]Om den inte behöver vara mekanisk eller syns lite i bild så gör den själv. såga ut konturerna på en vanlig bräda, limma till lite sidstycken, måla hela rasket svart, häng till en axelband.. och klart..[/citat]

Håller med, tänker göra det själv snart. Ska använda mig av ett gevär som jag ska göra själv i en film. Man behöver väl ändå aldrig se vapnet i när bild så man ser att det är flaskt. Men jag tror inte att det syns så värst mycke på nära håll ändå.

Annars är det ju bara att fixa fram ett luftgevär och kanske fästa på lite mer saker på den så att den ser mer avancerad ut. Till exempel en ljuddämpare gjord av en hushållspappersrulle. Kanske linda in pipan i nått kamoflerat tyg eller nått. Kolla runt sök typ på "Sniper rifle" på google eller nått och se vad man kan ha på. Finns otroligt mycket som man kan göra själv väldigt billigt ;D