Cia Postad 9 april 2012 Postad 9 april 2012 Hej Håller på med ett filmprojekt på ca 32min och håller just nu på att klippa och redigera filmen. Använder mig utan Adobe Premiere Pro och även Adobe After Effects. Har nu ett litet problem jag vill ha lite hjälp med: I premiere så har jag vänt några scener horisontelt då de tyvärr filmades från "fel håll" i ett par konversationer. Har även flyttat runt bilden lite då några saker legat för högt i förhållande till de svarta linjerna jag skall lägga på ovan och under. Efter varje ändring så har jag "nestat" klippet då jag tror det är så jag skall göra?! Så långt ser allt nu bra ut och jag skall nu importera projektet till After effects för färgkorrigering och endel annat. Men nu ser jag i AE att de horisontella ändringarna och flyttningarna av bilden inte finns med där. Måste dessa ändringar göras igen men i AE istället? Går det att på någe sätt få med Premieres ändringar av bilden in till AE eller är det kört? Tack på förhand! //Cia 0 Citera
Max_H Postad 9 april 2012 Postad 9 april 2012 Du behöver inte nesta de som är "fixade". Det är bara att ändra Position/Scale/Rotation i Motion-panelen. För att gå till AE kan du enklast kopiera klippen i Premiere och sedan klistra in dem i After Effects. Eller importera hela Premiere-projektet till After Effects. Bägge varianterna SKA ta med det mesta du gjort i Premiere Pro. (Om du har "synkade" versioner av produkterna, dvs ex CS5 av bägge) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.