Gorhog Postad 6 april 2012 Postad 6 april 2012 Kan någon hjälpa mig med de olika DVD-formaten. Har filmat med en Sonny DCR-PC106E sedan 2006 och redigerat med Pinnacle Studio 10 och 11. Allt har fungerat bra och jag har gjort ett antal filmer som nu ligger på DVD. Bestämde mig helt nyligen för att byta till en Canon Legria HF, full HD, och lyckades få tag i ett Pinnacle Studio 14 HD för redigering. Glad i hågen började jag filma den antågande våren och allt verkade fungera bra tills det var dags för att börja redigera min scener. Det är inte möjligt att kunna göra ett riktigt redigeringsarbete som jag gjorde tidigare då väntetiderna för minsta åtgärd är bedövande. (jag visste att Studio 14 kunde köras med min 2,4 GHz och jag har 2,2 Ghz men trodde ändock att det var hanterbart). Jag har på ett annat ställe i forumet ställt en fråga om uppgraderingen av processorn ( http://forum.voodoofilm.org/datorteknik/32606-byte-av-processor-utan-aendrad-konfiguration.html ) Innan jag gör något åt denna fråga tror jag att jag hittat en lösning som jag vill kolla med någon som vet. Jag har hittat ett program HD Converter, som konverterar AVCHD MTS-filerna till olika format. Om jag väljer att konvertera till DVD PAL så blir output-formatet: FLV (medium qualitet) MPG2, 720 x 576, 16:9 FPS 30 VideoBitrate 6000 Audeio Bitrate 256 Här finns också möjlighet att ändra de olika variablerna. Hur kan jag konvertera för bästa resultat till mitt nya Pinnacle 14 och utan processorbyte för ögonblicket? Är detta samma sak som då jag tidigare filmade med MiniDV-band och redigerade i Studio 11? Jag har testat och det går utmärkt att ta upp de konverterade scenerna i studio 14. Men hur blir resultatet när jag bränner filmen på en DVD?. Är det så att min nya Canon Legria HF, med full HD endast kan leverera film-filerna i MTS-format trots att jag har valt SP-inspelningsläge ( kan välja mellan MXP, FXP, XP+, SP och LP) Tacksam för ett begripligt svar 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.