Adamantis Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Ja, hur ska man tänka här? Dyra kameror har massa bra funktioner, men pga ålder har de lägre bildkvalité i jämförelse med nya billiga kameror. Ännu saknar jag förståelse för vad alla specs innebär i slutänden så ni får gärna guida mig lite i dessa exempel. Canon XL2 (10-16 000) Egenskaper fr Canon XL2 VS Sony HDR-CX250E (3-4000) Egenskaper fr Sony Handycam HDR-CX250E 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimster Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Man skaffar den kameran som möter behoven och kraven. Har man inte så stora krav men måste ha t.ex. HD, så kan man filma med en iPhone, om du förstår vad jag menar. En kamera är inte bara byggd större och kostar mer pga. ingenting, den är anpassad för vissa behov. Allt kretsar inte kring bildkvalité. Och man skiljer på bildkvalité och bildkvalité. Så allt beror på vad du ska göra med materialet och vilka krav/behov du själv har, och hur mycket pengar du kan lägga. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts