Gå till innehåll

Larmpanel med knappar


Kim-O

Recommended Posts

Hej!

 

Inför en kommande inspelning ska jag i en scen ha med ett villalarm, där larmet ska stängas av via en knappanel. Saken är den att jag inte har något riktigt villalarm, vilket medför att jag behöver något som ser ut som det.

 

Det jag söker är en knappanel likt följande bild: Electia AB

 

Dock har jag inte hittat möjligheterna att införskaffa en panel utan medföljande larmsystem. Någon som har en tanke på hur man kan skapa en larmpanel på rekvisitaväg?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo stycka en gammal knapptelefon är min spontana tanke.

Kommunens återvinnignscentraler har oftast en separat avdelning för elektronikskrot och den brukar vara bemannad. Detta för att de är trötta på folk som gräver efter saker att sälja second hand. De har därför en ganska no-no-policy till att dela ut saker. Men om man hittar rätt person, går direkt till dem och förklarar läget utan att först börja gräva på egen hand, brukar man kunna få plocka saker, och bygger man upp en bra relation med de som arbetar där är det GULD värt....

Städer jag jobbat i där vi fått ta eller låna saker brukar jag alltid skicka eller komma förbi med en påse kanelsnäckor eller liknande efteråt. Samma med Second Hand-butiker och liknande. Det kostar 20 spänn, och nästa gång du gör en film kan den goodwill du byggt upp innebära att du får låna saker för flera tusen utan krångel - väl värd investering!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...