kelliewerme Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Hej! Jag skulle verkligen behöva hjälp med en sak. Jag har gjort en film och ska redigera den på Avid. Men i filmen så ska en tjej sätta i kontakten och få en el chock, därför vill jag att det ska synas en blixt från kontakten. Skulle verkligen underlätta om ni kunde hjälpa mig hur jag ska göra! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kelliewerme Posted February 24, 2012 Author Share Posted February 24, 2012 Hej! Jag skulle verkligen behöva hjälp med en sak. Jag har gjort en film och ska redigera den på Avid. Men i filmen så ska en tjej sätta i kontakten och få en el chock, därför vill jag att det ska synas en blixt från kontakten. Skulle verkligen underlätta om ni kunde hjälpa mig hur jag ska göra! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Kan du nog lösa med Avid och Photoshop (eller liknande). En sån blixt lär inte vara med än några frames, så där kan du bara exportera ett par tre bildrutor och "måla" dit blixtarna på egna lager i Photoshop. Lägg sedan in dom som korta en-frames stillbilder. Kolla på YouTube eller på en lämplig vanlig film och stega fram ruta-för-ruta. //M 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeHSE Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Hej Titta på detta VIDEO COPILOT | After Effects Tutorials, Plug-ins and Stock Footage for Post Production Professionals 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts