Reazor Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Hej, jag skrev nyss ett inlägg och det hände nåt så allt försvann.. nu blir det alltså lite kortfattat. Jag har tidigare plåtat med Canon 550d och 60d mm och var rätt nöjd med bildkvalitén. Nu har jag dock blivit erbjuden att köpa en Panasonic AG-HMC40. Jag funderar om detta är ett värt köp, eller om man ändå bör satsa på att köpa en dslr kamera. Anledningen till denna kamera är väl mest att känslan på en videokamera för att spela in film är behagligare än en fotokamera, och även att denna har ljudingång mm. Klurar ändå på bildkvalitén. Är Panasonic AG-HMC40 en bra kamera om man får den för ett bra pris? Jag har kollat på tekniska detaljer men det är ändå svårt att veta hur skillnaderna är i bruk. Önskar jag kan få lite grund på funderingar. Takk -M 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimster Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Det är en bra kamera och har vad en videokamera ska ha. Men du kommer ju inte få det korta skärpedjup du får med 35mm optik och en DSLR, utan att sätta på extra-grejer på kameran. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reazor Posted February 10, 2012 Author Share Posted February 10, 2012 Okej, så denna är att rekommendera om man köper till 35mm adapter? Var köpes dessa förresten? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anders10 Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Ställ dig frågan hur pass viktigt looken är för dig. Jag kan inte tala för mer än mig själv och jag tycker det är helt värdelöst att filma med en systemkamera. Jag hade tveklöst köpt en bra videokamera istället. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts