skogsmullen Postad 7 februari 2012 Postad 7 februari 2012 Hej! Jag är för det första INTE så insatt i detta ämne...Jag vet vilka knappar jag ska trycka på för att få ihop en liten familjefilm på barnen. Har dock gjort filmer under 4 år, även om det är det enkla klippa och simpla övergångar... Jobbar i Adobe Premiere Elements 9. För första ggn nu fick jag detta felmeddelande; Systemminnet håller på att ta slut för Adobe Premiere Elements. Spara projektet och fortsätt med försiktighet. Gick att fortstätt,. dock var det segt och det hackade en del. När jag skulle bränna filmen blev det efter 40 % "konverteringsfel" Vad händer? Själva datorn ska klara alla systemkrav. Har haft en "datanisse" som kollat datorns inställningar och prestanda och allt vad det heter, ska inte vara några problem. Vad jag vet har ingen ändrat i inställningarna i programmet heller. Min "datanisse" kan inte adobe så bra men han tyckte iaf att det verkade vara rätt inställningar. Ngn som förstår min röriga problematik? Frustrerad. Och nu behövs det säkert 10 följdfrågor, men jag behöver nog dessa för jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer nu...... Hjälp! Mvh 0 Citera
Kimster Postad 8 februari 2012 Postad 8 februari 2012 Svårt utan 10 följdfrågor Vad har du för operativsystem Hur mycket minne och typ av processor och grafikkort? Vad har du för källformat? Alltså vilken typ av kamera har du använt? Vad klickar du på för att få ut filmen? Alltså vilket format exporterar du till? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.