Gå till innehåll

Komplett ljudläggning till Wallace & Gromit: A Grand Day Out p2

Recommended Posts

Postad

Hej!

Skapade en liknande tråd i en annan del av forumet men känns som om den kanske hör hemma här istället. Det handlar om en komplett ljudläggning av Wallace and Gromit: A Grand Day Out som vi gjort klart för ett tag sedan. Den är ursprungligen mixad i 5.1 men blev nedmixad till 2.0 med hjälp av en plugin för att vi skulle kunna lägga upp den på youtube. Har ni några frågor så svarar jag på allt vad jag kan.

Wallace And Gromit: A Grand Day Out (Sound Design) - YouTube

Mvh

Studio Natt

Postad

Snyggt, orkade inte kolla igenom hela men tycker ni gjort ett bra jobb. Lite orättvist att bedömma nivåer och synk på youtube så det gör jag inte ;)

Hur lång tid tog det? Och varför gjorde ni projektet? Nån studiogrej?

Postad

Tack för svaret! Jo nivåerna är lite annorlunda i den är versionen, vilket är rätt tråkigt. Önskar att det fanns en sida där man kunde ladda upp filmerna i 5.1 så det går att höra på rätt sätt.

Arbetet tog oss under 250 timmar över en månads tid. Vi gjorde det för att testa att ljudlägga en längre animerad film. Det var främst mixdelen vi ville öva oss på och testa för att få ett perspektiv över hur lång tid det tar att göra en bra mix. Allt arbete är gjort på Blekinge Tekniska Högskola.

Alla ljud är inspelade av oss, nästan. Där är nån enstaka explosion och någon blixt inslängd för att piffa upp vissa ljud.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...