andreas ljung Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 Halloj! Jag tänkte försöka mig på att lägga in en bit skuggad text enligt Andrew Kramers exempel: VIDEO COPILOT | After Effects Tutorials, Plug-ins and Stock Footage for Post Production Professionals Han lägg texten på en bild men jag vill göra samma sak på en filmsnutt och även använda track motion för att få texten att stanna på samma ställe trots handhållen kamera, även med kameraåkning i framtiden. Någon som lyckats med detta och kan beskriva hur man gör? /Andreas 0 Quote
Max_H Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 Finns MASSOR av exempel på hans sida. Kamerarörelser upp/ned/vä/hö = After Effects Motion Tracking. (Finns mängder av tutorials på bla Kramers sida) Mindre åkningar, zoomar = Fortfarande AE, men även Mocha (medföljer AE). (Ex VIDEO COPILOT | After Effects Tutorials, Plug-ins and Stock Footage for Post Production Professionals) Större/längre åkningar: 3D tracking. AE har ingen inbyggd sådan men det finns massor av 3: e parts (bla The Foundry, PF track, Syntheyes) //M 0 Quote
andreas ljung Posted January 9, 2012 Author Posted January 9, 2012 Såklart, mitt framför ögonen! Tack så mycket! =) 0 Quote
Recommended Posts