shAArken Postad 6 januari 2012 Postad 6 januari 2012 Hej, Jag tänkte i den här tråden sammanställa och recensera de olika producentbolagen i Sverige. Responstid på post, e-mail etc. Till att börja med vill jag förklara varför jag gör detta: Jag har nu under snart ett års tid skrivit ihop fyra styck manuskript. Jag skickade in ett av dem till SVT och fick god respons, men tyvärr passade inte min idé just nu. Han jag talade med, på telefon ska tilläggas, sa dock att jag borde skicka runt mina synopsis till alla producentbolag i Sverige och hälsa från honom osv. Jag gjorde nu slag i saken igår, då jag precis blivit klar med Loglines, Taglines och Synopsis till samtliga manuskript. Jag fick listan härifrån: Medlemmar | Film & TV Producenterna[]=film (Jag gjorde min förfrågan till bolag som endast håller på med Film.) Det blev totalt 49 producentbolag i den listan, och jag skickade till samtliga. Här är mailet jag skickade: "Hej! Jag skulle vilja presentera synopsis (och manuskript om det är intressant) för ert bolag. Vart skall jag vända mig? Vilket format, samt vilka genres jobbar ni med? Jag har fått goda referenser av XXXX XXXX, SVT, och blev tipsad om att pitcha mina idéer för er. Tack på förhand. Mvh, XXXX XXXX" Jag valde alltså inte att bifoga mina synopsis med en gång. Det kändes bättre att först ta kontakt, se om jag får någon respons över huvud taget och sedan jobba därifrån. Om jag skulle skickat hela alltet på en gång och ingen svarar, så vet jag ju inte varför de inte svarade. Jag kommer nu därför recensera samtliga producentbolags responstid, vilken typ av svar jag får, vilka genres de jobbar med och dylikt. På så sätt kan jag sålla ut till nästa gång, istället för att behöva skicka till samtliga bolag igen. !OBS! Jag är väl medveten om att det kan ta upp till sex månader innan man svar. Där går också min gräns för vad serviceminded och liknande heter. Om det går så kommer jag uppdatera allteftersom i inlägg #2, så fort jag fått svar från något bolag. Håll till godo. 0 Citera
shAArken Postad 6 januari 2012 Författare Postad 6 januari 2012 ~ MARIEDALFILM mariedamfilm@telia.com Responstid: 1 dag Svar: Intresserade. ~ CINEMA ART PRODUCTIONS christer@cinema-art.se Responstid: 1 dag Svar: Är inte längre verksamma. ~ MODERN STUDIOS/STRIX info@strix.se Responstid: 4 dagar Svar: Ärendet vidarebefordrat. ~ ANAGRAM PRODUKTION erik@anagramproduktion.se Responstid: 4 dagar Svar: Intresserade. ~ SONET FILM peter.possne@sonetfilm.se Responstid: 4 dagar Svar: Intresserade. ~ MIGMA FILM lizette@migmafilm.se Responstid: 40 dagar Svar: Tar inte emot nya projekt. ~ FREKVENS PRODUKTION goran.carlson@frekvens.se Responstid: 48 dagar Svar: Intresserade. Skickade in tre projekt. Är nu i förhandlingar. ~ JAROWSKIJ erik.hultkvist@jarowskij.se Responstid: 49 dagar Svar: Intresserade. ~ TITAN charlotte.lemon@titan.se Responstid: 49 dagar Svar: Tar inte emot nya projekt. 0 Citera
shAArken Postad 20 januari 2012 Författare Postad 20 januari 2012 Snart tre veckor har nu gått och jag har enbart fått svar från fem bolag. (Och då har jag inte ens fått presentera min idé än.) Jag vet ju inte vad jag ska tycka om detta, men det är bara att vänta. Inte så mycket att göra åt. 0 Citera
shAArken Postad 28 februari 2012 Författare Postad 28 februari 2012 Fem av nio har just nu varit intresserade av att läsa mina alster. En av dem, Frekvens Produktion, har läst dessa och svarat att de är intresserade. Vi sitter just nu och diskuterar huruvida projektet är lönsamt eller ej. 0 Citera
Nomad Postad 16 september 2012 Postad 16 september 2012 Tjenare! Väldigt bra idé! Hoppas allt går bra med pitchandet av dina manus :) Är väldigt intresserad av vad statusen är för tillfället? Vilka genres de olika produktionsbolagen jobbade med :) Tack för ett bra initiativ! MVH Nomad 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.