Chosex Posted January 2, 2012 Share Posted January 2, 2012 Letar efter kurser för nybörjare i Nuke/AE på distans, helst Nuke. Letat som en idiot, men hittar inte mycket.. Så voodooo ppl, någon som kan va snäll och hjälpa en medmänniska?? :e om inte annat, tips på bra tutorials i Nuke/AE ? mvh the0neand0nly-> ChoseX 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 Om engelska går bra skulle jag rekommendera att du kolla in FXPHD serien på Nuke :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chosex Posted January 3, 2012 Author Share Posted January 3, 2012 tackar, ska kolla upp det! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chosex Posted January 3, 2012 Author Share Posted January 3, 2012 Ser bra ut, många kurser ser ut som man behöver lite förkunskaper i dock? "Introduction to Nuke" låter som en bra kurs för nybörjare men sen vettefan :s Man måste ju välja 3-4 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 Ser bra ut, många kurser ser ut som man behöver lite förkunskaper i dock? "Introduction to Nuke" låter som en bra kurs för nybörjare men sen vettefan :s Man måste ju välja 3-4 Nuke103 är en bra introduktionskurs för Nuke 6.1 (Nuke 102 är för 5.* och 101 för 4.*) :) Går igenom interfacen och lite sånt. Jag hakade på Nuke 102 back in the days som gick igenom Nuke 5.*. Då var jag rätt ung men kunde trots det följa väldigt bra. Vet inte hur det är med de nya kurserna men tempot är rätt högt och det är viktigt att man själv vågar gå och prova sig fram. Nuke finns ju som learning edition, vilket är helt underbart om du ännu inte köpt license för sexan :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts