michi_diaz Posted January 31, 2005 Share Posted January 31, 2005 Har nyligen skaffat ett plug-in(Magic Bullet) till min premiere Pro. Men problemet är att jag inte får fram den. Hur får man in olika plug-ins till Pro? Behov av svar genast pga kortfilm som måste bli färdig till en festival snart. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted January 31, 2005 Share Posted January 31, 2005 Jag förmodar att tänker på Magic Bullet's Movie Looks och att du installerat den genom att dubbelklicka på exe-filen och följt instruktionerna. I Premiere Pro kan du öppna Effects Window och skriva ordet movie i fältet Contains. Om Magic Bullet Movie Looks är korrekt installerat så hittar du den nu i Effects Window. Du hittar övriga Magic Bullet i Effects Window: Video Effects > Magic Bullet (Du ser inte någon plug-in om du inte öppnar mappen genom att dubbelklicka på den eller klicka på triangeln till vänster om mappen Magic Bullet) På din dators hårddisk hittar du plug-ins till Premiere Pro 1.5 här: C:\Program\Adobe\Premiere Pro 1.5\Plug-ins\en_US Magic Bullet skall ligga här: C:\Program\Adobe\Premiere Pro 1.5\Plug-ins\en_US\Magic Bullet Movie Looks Om jag inte minns fel så är det bara att byta ut 1.5 mot 7.0 i sökvägen om du använder Premiere Pro 1.0 /Roger 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michi_diaz Posted January 31, 2005 Author Share Posted January 31, 2005 Tack för de snabba svaret! Men problemet återstår. Problemet är att jag inte finner Magic Bullet eller några Plug-ins mappar någonstans i Premiere Pro. Inte ens under Video effects. Letade i min hårdisk och fann MB där i premiere pro´s plug-ins mapp. Så den finns där men inte i premiere. Blir frustrerad! Du nämde nåt om 1.0 och 1.5. Skulle kanske påpekat att jag har Adobe Premiere 7.0 Pro, men 7.0 är väl 1.0 eller???.. MB Editor Premiere Pro heter förrästen plug-ingen jag har skaffat. Behöver hjälp!!!!..... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted January 31, 2005 Share Posted January 31, 2005 Ja, Premiere Pro 7.0 är egentligen 1.0. Har du provat att avinstallera Plug-inen och sedan installera om den igen? Det kan iaf vara värt ett försök, det funkar inte alltid men ibland löser sig skumma problem efter en avinstallation följt av en installtion. Alla plug-ins laddas från Windows register och en ominstallation av plug-inen kanske rättar till det hela om det vart något fel när du installerade den första gången. Hittar du filen Plugin Loading.log i mappen C:\Documents and Settings\Ditt Namn\Application Data\Adobe\Premiere Pro\7.0? Den filen finns iaf hos mig som använder Premiere Pro 1.5 och i den står ju vilka plug-ins som laddades när du startade Premiere Pro förra gången. Hittar du MB plug-inen i den loggen? (Då bör/måste du veta filnamnet på plug-inen, tex MovieLooks.aex) Till sist: Här har du support från tillverkaren: http://www.redgiantsoftware.com/supportpage.html Adobes Premiere Pro-forum: http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?14@114.xfxPcSpKyza.0@.1de9c1bf /Roger 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michi_diaz Posted February 2, 2005 Author Share Posted February 2, 2005 Fixat!!! Tack för den snabba hjälpen Rogge! /Micke 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Kul att du fick det att funka Micke! /Roger 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts