Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Skriv gärna vad ni tycker/hur det skulle kunna bli bättre, osv :) Länkar två av dom som jag är mest nöjd med..

1:

(film på marsvin)

2:mockarutor - YouTube (film där jag bakar)

Just dom här blev ganska långa men se gärna hela innan, om ni ger kritik!

Postad

Dessa tips skulle jag vilja ge dig angående den första filmen:

Låt marsvinen själva komma ut genom buren, istället för att du klipper in dem när de kommit halvvägs ut.

Korta ned filmen markant. Det finns annars en stor risk att tittaren tappar intresset och slutar kolla. Med det så missar tittaren det viktigaste (som du också skulle behöva ha mer av) som är det personliga myset med djuret.

Du bör också tänka på att bara ha ETT slut istället för två. Blanda istället in vad du kallar extramaterial i filmen. Tacka sedan för att tittaren har kollat igenom ditt material i "The End".

Och angående den andra filmen så finns det två viktiga tips (om det nu är vad det verkar, en instruktionsfilm):

Instruera tittare hur denne ska göra. Berätta hur många deciliter vetemjöl det ska vara osv...

Eftersom du nu inte har instruktioner i filmen så är det då extra viktigt att du inte klipper i upphällning av t,ex vetemjöl.

Postad

Okej, tack för din kritik!

Nja, var inte tänkt som en instruktionsfilm... Tycker det blir så tråkigt, om man ska visa när man tex häller upp 6 del vetemjöl, då lär nog alla sluta titta/spola fram. Brukar försöka göra mina filmer så korta som möjligt, är dock svårt ibland. Filmade marsvinen i flera timmar, så svårt att göra jätte kort då :p Men ska tänka på det andra!

Postad

På den första videon hade jag en digitalkamera, men på den andra så använde jag en systemkamera som ska vara bra att filma med... (nikon 5000) Hade dock inte lärt mig den så bra då, tror jag kan ha haft fel inställningar. Vet inte vilka man bör ha faktiskt, tycker aldrig det går att filma nära utan att det blir suddigt!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...