ao-media.se Postad 23 november 2011 Postad 23 november 2011 Hejsan! Kollar runt en del men trådarna är ganska gamla och out of date.. Är i köp tagen för en ny dator som ska klara av redigering av filmen. Kör idag med en Sony HXR-MC2000E Videokamera som spelar in i AVCHD och använder Sony vegas PRO 10. Det jag tycker tar lång tid idag är själva Render prossesen när man ska spara ner filmen man gjort.. 2-3 minuters film kan ta upp emot 20 minuter och det tycker jag känns länge.. men det kanske är den tiden det tar? Eller så sparar jag ner formatet helt galet.. Men iaf, Skulle vilja ha tips på vad ni skulle satsa på för dator i dagens läge för att klara av detta. Redigerar även bild men då i Photoshop. Tack så länge! 0 Citera
Jawhns Postad 27 november 2011 Postad 27 november 2011 Kanske jag som har blivit helt omvänd, men hade lätt kört en Mac. Mac OS är grymt kraftfullt när det gäller redigering. En Mac med lite sämre hårdvara än en PC renderar oftast snabbare än en PC, detta gäller i alla fall FCP. Efter att ha försökt med en monster PC, pimpad med det mesta och som sedan snabbt blev seg och började kännas gammal så bytte jag upp mig till en iMac. Har haft den i ett år och den känns fortfarande som ny. Kan för övrigt rekommendera att köra med Adobe Premiere Pro istället för Vegas Pro. Körde länge med Vegas, men det är ett riktigt segt program, fast det är mysigt. Om man vill köra PC måste man köra Premiere eller Avid. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.