anders10 Postad 30 oktober 2011 Postad 30 oktober 2011 Hej! Vilket är det absolut lättaste musikprogrammet? Lätt att lära och inte så himla omfattande? Har kollat rätt mycket på tuben men får man mest tutorials och inte direkt svar på vilket som är lättast! Är det Fruity Loops eller FL Studio? Eller det finns kanske något som är ännu enklare. Det är ju kanon om det finns gratisprogram att ladda ner, men jag kan betala en liten slant med om det är lättlärt och bra. Vänligen Anders Nilsson 0 Citera
StenR Postad 30 oktober 2011 Postad 30 oktober 2011 Här är en några år gammal diskussion om samma sak. PC antar jag eftersom det annars är nästan bara GarageBand som gäller. http://forum.studio.se/index.php/topic/20542-vaeldigt-enkla-program-foer-pc/ Band-in-a-box är en gammal goding med: PG Music Inc. - Band-in-a-Box, RealBand, and more För enkel ljudredigering (mono/stereo) så använder jag gratisprogrammet Audacity men det finns många fler. 0 Citera
anders10 Postad 30 oktober 2011 Författare Postad 30 oktober 2011 Hej! Tack! Dessvärre funkar inte den översta länken. Men får kolla upp det där " Band in a box" Anders 0 Citera
musicman Postad 31 oktober 2011 Postad 31 oktober 2011 Hej! Har nog haft många olika program som Fruity loops. Cubase . Logic osv men fastnat för Sony Acid . Det finns enklare billiga och mera proffsiga varianter(dyra) Det är mkt lättanvänt och inlärningströskeln är låg! Du kan göra i princip vad som helst i programmet utan att behöva öppna en massa nya fönster. Explorer är integrerat i programmet vilket underlättar! Skapliga plugins ingår för effektläggning. Viktigt är att ha ett bra ljudkort. Är händigt med ett externt då allt blir mer lättåtkomligt med ingångar för lurar osv , då man ska lägga voiceover osv. Fantommatning för kondensatormikrofoner är oftast standard.( ger bra ljud för voiceover) Lycka till! /Freddan 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.