Gå till innehåll

Flygande fåglar till bok


mzreklam

Recommended Posts

Behöver en scen där man ser en fågel (typ kråka, korp skata) som kommer flygande mot bilden och sen flaxar lite med vingarna och som sen övergår till en öppen bok och sen slår igen

ska alltså se ut som fågeln blir en bok. Typ Känn vingslagens historia. Boken handlar om gammal histora. Förslag???

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Det jag kan tänka mig vad du behöver är en duktig kille som gör Fågeln och boken i 3d som sedan morphar ihop (antar att det är det du menar att fågeln ska morpha till en bok).

Detta kan ta väldigt lång tid ifall det ska se snyggt ut. Annars kan du filma själv fågeln eller kanske hitta klipp på nätet och sedan ta en bok och morpha ihop dom i ett program som t.ex. Nuke, kan tänka mig att AE kan också göra detta.

Då kommer du behöva ha kunskapen om Warpgrid, Tracking och morphing samt rotoscoping.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Om någon kan göra en fågel typ kråka lite diffus som kommer bakifrån i bilden och flaxar 3-4 gånger med vingarna då den närmar sig fram på bilden och sen övergår till en bok på ett snyggt sätt (morph) sen står boken still och blir stor. Kan tänka mig ett par tusen lappar om nån kan försöka. Sen lägger jag en bild i bakrunden så det är inte allra högsta nivå som behövs, räcker nog med after effect eller motion 3d så den inte ser helt platt ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...