Gå till innehåll

billig ljud inspelning


Lucio Fulci

Recommended Posts

Tjenare alla, jag ska snart filma min första kort film, visst har jag hsagt det 100 ggr men denna gång hoppas jag att det blir nåt.

 

När det gäller ljud, funkar det om jag kör ljudet från samma kameran som jag kommer att filma med eller måste det vara separerat på tanken om att jag kommer att röra om kring med kameran.

 

Vill ha tips och inte nåt dyrt, och det är första gången jag ska använda ljud på sådant sätt

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du vill ha bra ljud så är det allra bäst om ljudteknikern lätt kan kontrollera nivåer och dylikt under inspelningens gång. Då är det allra bäst med separat ljud.

 

Billigaste du kan komma undan med och få det ok (separatljud) är nog en ljudbom, en zoom H1 och en Röde Videomic. Om du behöver komma billigare så kan du ju alltid koppla in micken direkt i kameran; vilket jag inte skulle rekommendera.

 

Zoom H1: ca 900kr

Ljudbom: 3-800kr bara hört talas om att det skall finnas riktigt billiga, inte sett någonstans. Alternativet är att tejpa fast micken på en hockeyklubba eller något...

Röde videomic: ca900-1000kr

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...