matte81 Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Hej alla ni som kan! Jag har filmat med en lånad Sony XDCAM EX1 och undrar kort och gott hur man konverterar/komprimerar materialet till filer som går att redigera i imovie? Är det ens möjligt, eller måste jag ha ett annat redigeringsprogram? Förklara gärna tydligt för jag är grön på allt vad heter filmredigering. Tack/Mattias 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted October 7, 2011 Share Posted October 7, 2011 Har faktiskt lite dålig kolla på gratis transcoders (eller codecs), men hittar du inget annat kan du ladda ner en 30-dagars trial version av Premiere Pro CS5.5 och exportera filerna till lämpligt QT-format därifrån. //Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matte81 Posted October 7, 2011 Author Share Posted October 7, 2011 Har faktiskt lite dålig kolla på gratis transcoders (eller codecs), men hittar du inget annat kan du ladda ner en 30-dagars trial version av Premiere Pro CS5.5 och exportera filerna till lämpligt QT-format därifrån. //Max Tack, får prova det. Det verkar vara lite av ett projekt att konvertera sådana filer? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts