Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej. Har lite idéer som snurrar i huvudet.

1. Utspelar sig på ett dagis. Barnen tillhör olika klasser och ett feodalsamhälle bildas. Mycket intriger. Möjligtvis animerad. Tänkte lite Den fantastiska räven - känsla.

2. Magnus, 35, rädd för småttingar. Han möter sig själv som barn. Filmen går i princip ut på att han överkommer sin rädsla. Dramakomedi.

3. Kärring läser sin vuxna hemmaboendesons tankar och skriver ner dem i hennes blåa skrivbok varje dag. Det finns dock en "frizon", toaletten! Här pular sonen på hur han ska ta sig bort från sin mor utan att hon upptäcker det.

"Ehm, jaha? Vad var meningen med det här" tänker ni.

Ville bara skriva lite om karaktärerna som jag har i mitt huvud.

Någon idé som sticker ut? Något som låter intressant?

Postad

Tyckte om både första och tredje. Andra blev jag inte så jävla pepp på, kanske var det formuleringen? Alltså, rädd för barn eller rädd för att få barn? Sen ser jag alltid hellre en drama som är underhållande än en dramakomedi - det är en dålig film som inte tillåter dig att skratta brukar min lärare säga. Farväl Las Vegas är ett bra exempel på en drama som är tillåter dig att skratta trots att ångesten är total.

Postad

Den tredje loglinen (kan inte kalla dessa korta strån för synopsier kanske) gillade jag allra skarpast. Den kan bli riktigt bra, vare sig man väljer att spela på det som absurdt övernaturligt drama med automagiskt komiska inslag eller en ren komedi.

Postad

Den tredje idén gillar jag skarpt faktiskt! Med reservation för att jag tillhör vulgus profanum (det vill säga "de okunniga"). Men den kan man faktiskt göra någon slags sci-fi/komedi utav. Särskilt om man som jag har lite "crazy-humor".

Postad

Tackar för svaren :)

Tror jag kör på den tredje loglinen och utvecklar den. Jag har så många idéer men jag tycker att det är svårt att få ner dem på pappret i ett strukturerat manus. Jag använder mig av Celtx och vet hur ett manus ska vara upplagt, men det är bara det att kunna ta sig själv i kragen och börja skriva som är svårt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...