Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallå där!

Jag går mitt tredje och sista år på gymnasiets naturlinje. När jag började utbildningen var jag inställd på att bli arkitekt, men förra året kom jag fram till att jag vill bli en del av filmvärlden istället.

Nu är det dags för 100-poängsprojektet som man har i tredje ring. Man får göra i princip vad man vill, men arbetet måste vara kopplat till ens program. Hade jag fortfarande varit inriktad på arkitektur hade det inte varit något som helst problem att komma på en idé för projektet, men nu vill jag förstås filma! Det vore ju en asbra merit för filmskola! Jag har talat med en lärare och hon tyckte att det var en väldigt bra idé om man gillar film; det gäller bara att man kan genomföra den ordentligt.

Jag vill gärna höra om ni har några idéer på vad jag kan göra för film. Jag förstår självfallet att det är korta grejor som gäller och inte någon långfilm med rejäl budget, men vad anser ni skulle vara en bra filmidé som är kopplad till naturlinjen? Dokumentär är rätt obvious men det vore roligare med en liten spelfilm. Jag kan komma på lite grann själv men det vore sweet att höra något litet förslag från er andra. Tänk om ni säger någonting som ger mig asbra idéer!

Hojta gärna till om ni kommer på något kul, hörni! Vore mycket uppskattat!

Btw, är det här rätt forumdel för den här sortens inlägg? :O

Posted

Well sure, absolut. Där har vi en idé. Tro det eller ej, men jag har faktiskt inte ens tänkt på SF. Nu är jag inte så insatt inom det, men inom det finns det onekligen stört mycket man kan göra. Thanx!

Kan nämna att en av de sakerna jag har tänkt på är att göra någonting i stil med Paranormal Activity. Såg den nu i helgen och tyckte att det var fett spännande. Man skulle kunna göra något sådant och använda vetenskap för att påvisa att sådant inte kan finnas eller något liknande.