Gå till innehåll

Filmaffisch


Mancha de Grasa

Recommended Posts

Tänkte bara höra med er om ni har något tips på hur en bra egengjord filmaffisch kan se ut. Jag har tänkt i banor som att likt Härskarringen-filmerna ha de största skådespelarna uppradade på den med filmens titel under. Men vad ska man skriva i texten nedanför, där det står vilka som medverkar, vilken som gjort musiken etc. Är det någon som har någon mall/tips eller förslag för att göra en egen affisch. Om jag sedan vill trycka några exemplar, vilken storlek ska jag välja och hur mycke kan det kosta? Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Här är en affisch som jag gjorde till en splatterfilm.

 

 

Lagom storlek är väl A1 eller 90x65 cm

 

Den text som jag har skriven längst ner på affischen är följande:

 

HALLONSTUDION presents "VESUVIO" ROBIN WIDMARK TOBIAS BERGLUND ALEXANDER ÖBOM BENJAMIN BYLUND ANDERS OLSSOn featuring MARCUS HAGWALL as the pizzaguy screenplay by ROBIN WIDMARK visual effects supervisor and makeup artist MARCUS HAGWALL music composers FANNY MALMQUIST ALEXANDER ÖBOM sound JONATAN FJELLSTRÖM producer MARCUS HAGWALL executive producers ROBIN WIDMARK TOBIAS BERGLUND co-producers ALEXANDER ÖBOM BENJAMIN BYLUND director of photography MARCUS HAGWALL loction manager TOBIAS BERGLUND production designer ROBIN WIDMARK

 

 

Som synes upprepas många namn, men filmen var inte speciellt seriös heller...

Jag ville ha mycket text där nere så att det mer skulle se ut som en äkta poster.

 

För att trycka affischerna sen kan du kolla hos http://www.tryckautomaten.se/a1.html

 

(Bilden är för övrigt tagen med en Nikon D70 och i RAW för att kunna förstora den utan att tappa så mycket kvallitet)

VESUVIO.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...