defuncta Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Tittat på denna tutorialen Special Effects on iMovie - YouTube Men förstår inte hur han infogar explosionen utan att få med den svarta bakgrunden? Försökt flera gånger men blir alltid svartbakgrund... MVH Defuncta 0 Quote
defuncta Posted July 26, 2011 Author Posted July 26, 2011 Här är en likadan effekt som fungerar för honom. När jag gör exakt som i klippet så maskas inte min svarta bakgrund när jag väljer bild i bild utan den lägger sig som en stor svart ram rakt på mitt klipp... Varför? mvh defuncta 0 Quote
Flammox Posted July 30, 2011 Posted July 30, 2011 Du får väl lägga på någon lumakey eller något som gör att de mörkaste fälten i lagret med explosionen (svarta bakgrunden) blir transparent och de ljusa (själva explosionen) förblir synlig... 0 Quote
defuncta Posted July 30, 2011 Author Posted July 30, 2011 Du får väl lägga på någon lumakey eller något som gör att de mörkaste fälten i lagret med explosionen (svarta bakgrunden) blir transparent och de ljusa (själva explosionen) förblir synlig... Hur gör man det i imovie? mvh Defuncta 0 Quote
Recommended Posts