Gå till innehåll

SONY HDR-CX550V (hur redigera utan flimmer)


Hberg

Recommended Posts

Hej!

Försöker redigera från denna kamera först i imovie11 sedan i Adobe premiere elements 9.

Problemet är att det ser ju förjävligt ut rent ut sagt. Det flimmrar eller blir som vågor i filmen, speciellt tex hustak fönster etc. Vad jag har förstått så har det med inspelningsformatet (interlaced 1080i 50i) att göra.

Har nu laddat ner trial versionen av premiers elements 9 men inget verkar fungera. Vid import har jag ändrat till PAL 1080i 25,50i mm.Jag håller på att bli tokig av detta då jag helst vill att imovie11 skall fixa detta, men där går det inte att ändra många inställningar. Filmerna i kameran ser skit bra ut med högsta upplösning men..

Måste man ladda ner ytterligare ett konverteringsprogram som gör detta svårt för mig som vill hålla det så enkelt som möjligt. Har ju sett filmer från nätet med denna kamera som är grymt bra. Snälla HJÄLP

/Rikard

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...