storyteller Postad 29 juni 2011 Postad 29 juni 2011 Det är en viss övergång mellan klipp som jag har sett på flera olika stället, framförallt i snowboard/skid filmer och sen i musik videos. Det är som en gul/orange övergång som flimmrar lite, alla som kollat på snowboard film det senaste 3 åren vet vilken jag pratar om. Försökte hitta på youtube någont liknande och ramla över en för övrigt riktigt fet musikvideo som har en sådan över gång vid när refrängen går igång (2:17). Någon som vet? Känns som det är en rätt vanlig effekt så någon kanske vet hur man gör? :) /// Victor 0 Citera
Fredrik1234 Postad 29 juni 2011 Postad 29 juni 2011 Det är en viss övergång mellan klipp som jag har sett på flera olika stället, framförallt i snowboard/skid filmer och sen i musik videos. Det är som en gul/orange övergång som flimmrar lite, alla som kollat på snowboard film det senaste 3 åren vet vilken jag pratar om. Försökte hitta på youtube någont liknande och ramla över en för övrigt riktigt fet musikvideo som har en sådan över gång vid när refrängen går igång (2:17). Det finns nog en hel del pluggar till diverse editeringsprogram och after effects, här är en Red Giant - Products - Magic Bullet Looks 2.0 Kanske har dom lagt lite "lens flare" också:-) 0 Citera
Fredrik1234 Postad 29 juni 2011 Postad 29 juni 2011 Burnt film effect tror jag den kallas rent allmänt 0 Citera
storyteller Postad 30 juni 2011 Författare Postad 30 juni 2011 Magic Bullet Looks har jag.. Vet dock inte hur jag skulle kunna använda det till en sådan övergång :P Burnt Film Effect ska jag kolla upp :) 0 Citera
storyteller Postad 1 juli 2011 Författare Postad 1 juli 2011 Det var Burn Effect, sjukt nice tack för hjälpen ! :D 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.