Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det är en viss övergång mellan klipp som jag har sett på flera olika stället, framförallt i snowboard/skid filmer och sen i musik videos. Det är som en gul/orange övergång som flimmrar lite, alla som kollat på snowboard film det senaste 3 åren vet vilken jag pratar om. Försökte hitta på youtube någont liknande och ramla över en för övrigt riktigt fet musikvideo som har en sådan över gång vid när refrängen går igång (2:17).

Någon som vet? Känns som det är en rätt vanlig effekt så någon kanske vet hur man gör? :)

/// Victor

Postad
Det är en viss övergång mellan klipp som jag har sett på flera olika stället, framförallt i snowboard/skid filmer och sen i musik videos. Det är som en gul/orange övergång som flimmrar lite, alla som kollat på snowboard film det senaste 3 åren vet vilken jag pratar om. Försökte hitta på youtube någont liknande och ramla över en för övrigt riktigt fet musikvideo som har en sådan över gång vid när refrängen går igång (2:17).

Det finns nog en hel del pluggar till diverse editeringsprogram och after effects, här är en

Red Giant - Products - Magic Bullet Looks 2.0

Kanske har dom lagt lite "lens flare" också:-)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...