Gå till innehåll

Lämplig LCD-lupp till Kamera med vridbar skärm typ Canon Eos 6oD eller 600D


anders10

Recommended Posts

Hej!

 

Någon som vet vilken LCD-lupp som är lämplig till en Canon Eos 60D? Tänkte mig en Zacuto Z-finder först men kan man fälla in lcd-skärmen helt när man tagit bort Z-findern? Menar så att skärmen blir helt infälld/plant läge. Hamnar inte fästanordningen ivägen då?

 

Typ en LCD-VF går väl knappast i alla fall då den fäster på en påklistrad ram runt LCD-särmen?

 

Krånglig fråga! Någon som förstår vad jag menar..?

 

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du söker på LCDVF och 60D så hittar du detta på deras hemsida:

 

"LCDVF 3/2 is the only viewfinder that fits the new Canon 60D

The special LCDVF3/2 fits Canon 60D tilting screen and is the only viewfinder currently on the market that can be attached to Canon 60D LCD screen"

 

Jag har en sån men har inte provat den på 60D. Hittade en film som visar hur:

http://vimeo.com/24281741

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Haha.. typiskt! Exakt tvärt emot vad jag trodde! Tack så mycket för svaret. Den verkar ha fått rätt bra recensioner den där LCD-VF dessutom är ju priset väldigt attraktivt! Typ en tredjedel av Z-finder!

 

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm..

 

Just det som jag undrade över! Att man inte kan ha hela luppen på och stänga skärmen är ju helt solklart! Men jag menar när man tagit av själva luppen. Vad jag förstår så klistrar man på en magnet-ram runt lcd-skärmen. Hamnar den ivägen för att skärmen skall kunna stängas helt och bli alldeles plan eller sitter den liksom utanför så att man kan få igen den helt?

Känns som en rätt bra grej att kunna kunna stänga den ordentligt! Bra skydd ju.

 

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm..

 

Just det som jag undrade över! Att man inte kan ha hela luppen på och stänga skärmen är ju helt solklart! Men jag menar när man tagit av själva luppen. Vad jag förstår så klistrar man på en magnet-ram runt lcd-skärmen. Hamnar den ivägen för att skärmen skall kunna stängas helt och bli alldeles plan eller sitter den liksom utanför så att man kan få igen den helt?

Känns som en rätt bra grej att kunna kunna stänga den ordentligt! Bra skydd ju.

 

Anders

 

jag har en LCDVF på min 60d och den funkar kanon. Och som nån nämt så går det inte stänga skärmen med displayen inåt för magnetramen tar i.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...