Gå till innehåll

Exportera i CS5 med oförändrad kvalite


Hans

Recommended Posts

Hej!

Jag har filmat en del till en musikvideo, men det är inte jag som skall redigera ihop det. Jag undrar därför hur man i Premiere CS5, exporterar en del (ex. en låt från en konsert som jag filmat) från min Canon HV30 (DV-band) till en fil som har oförändrad kvalite.

 

Nu har filen detta format: 1440x1080 - mpeg

 

Jag hade hade alltså egentligen önskat en sax som klippte ut 3 minuter från konserten och att den behöll samma kvalite och format som orginalfilen.

 

Den ska skickas via internet sen.

 

Tack!

 

Mvh

Hans

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är nog bara att lägga din film på tidslinan och klippa bort det som inte skall vara kvar. Använde bara raka klipp inga filter eller liknande och se till att exporten sker med samma inställning som ditt original har. Då kopieras bara materialet till en ny film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Detta går tyvärr inte i någon version av Premiere Pro (när det gäller sk LongGOP material). Du får överleva med en mindre kvalitetsförlust.

 

Det finns flera program som kan göra "smart GOP renders" av mpegvideo, Premiere Pro är inte ett av dom.

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...