MrPimp Postad 18 juni 2011 Postad 18 juni 2011 Tjena Tänkte jag skulle köpa mig en filmkamera för att producera lite amatör film (dock inte porr:) ) Jag kommer främst göra filmer som har anknytning till Airsoft. Var nästan redo för att beställa en Panansonic SD900 när jag läste här på forumet att många rekommendera att köpa en Canon 550D. Vad tycker ni?? Jag har faktiskt en 400D idag med diverse objektiv ¤18-55 3,5-5,6 ¤17-70 2,8-4,5 ¤100-300 4,5-5,6 Jag vet inte om jag formulerar mig rätt men jag har sett visa filmer där uppdatering på bilden är väldigt hackig när kamera rör sig i snabba rörelse. Är det något problem som Canon eller Panasonic kameran har?? 0 Citera
StenR Postad 19 juni 2011 Postad 19 juni 2011 om du vill ha traditionell filmlook så kommer dett alltid bli hackigt vid t ex snabbare panoreringar pga bildhasigheten 25fps, så har det varit sen filmens barndom och duktiga filmfotografer vet hur man ska undvika det. TM700/TM900 kan dock spela in i 50fps med full hd och 550D kan göra detsamma fast bara i 720p. Observera att få redigeringsprogram hittills har kunnat hantera den bildhastigheten i full hd (det går utanför avchd-standarden) och det kräver mer av datorn för att spela upp på timelinen. Dina objektiv är helt ok, du kanske vill komplettera med något ljusstarkare inomhus som ett 50/1,8. Panasonics kameror är väldigt skarpa och bra och har full autofokus om det är viktigt men har liten sensor så ger inte alls samma bild som 550D. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.