TopGee Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Hej Jag ska filma en fotbollsmatch och undrar vad jag ska ha för inställningar i kameran (ska hyra en liten kamera) för att få bästa möjliga bild. Och då menar jag att slippa linjer i bilden, hack och för att få en så bra bild som möjligt. Det blir ingen slow motion i redigeringen, utan bara vanlig bild. Har hört att Interlaced är bättre för sport men sämre vid slow motion. Progressiv däremot är tvärtom. Stämmer det? Så mina frågor är: - Ska jag filma Interlaced eller Progressiv? - Hur många fps eller 24p/25p/50i/60i osv? - Vilken shutter speed? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Om du inte har en kamera som klarar 50p är det enligt mig 50i som gäller med 50-slutare, framför allt eftersom du inte ska ha slow mo. Med högre slutare kan du få "stroboskop" liknande bilder om du filmar sport. //Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts