Jump to content

svarta skjortor i mängder?

Recommended Posts

Hejsan kära forum! Har inte varit aktiv på snart 2 år tror jag. Är väl dags att göra en comeback nu i film sommar! :D Har nämligen tagit studenten ( I fredags

Jag och min kamrat tänker satsa på att göra ett större projekt nu i sommar. En komedi med action drama inslag skulle vi kalla det. Det utspelar sig OFC under vårat kära senaste världskrig. Men jag har alltid velat göra filmer som sticker ut i mängden. Så vi satsar på lite mer udda enheter och liknande. Samtidigt är detta ursäkter för att dem flesta WW2 reproduktioner är så dyra!

Jag har en hobby som går ut på att lyckas få rätt utrustning till tillexempel en tysk soldat WW2 style på billigast sätt möjligast! Detta går att genomföra via att köpa östtyska permissions uniformer och sen klippa och sy om lite och dylikt. Men den här gången tänkte jag. Nej, nu ska vi ta något riktigt ovanligt men fortfarande enkeltl. Det slog mig då varför jag inte tagit det förut? Man hör det till och med på deras namn hur enkel utstyrsel dem har.

Dem Italienska svartskjortorna! Så nu till frågan mitt kära forum! (Finally kommer han till frågan tänker ni säkert ;P)

Har ni någon aning om vart man kan köpa ett stort antal svarta skjortor billigt? Kan va vanliga skjortor, arbets skjortor , spelar ingen roll. Så länge dem är helt svarta, långärmade och inte har någon gul rusta logo på sig eller liknanade. Tacksam för svar! :D

Mvh

Sommarkatze

Billigt och billigt... Jag har beställt billiga T-shirts för att göra tryck på från mera.se någon gång. De har även basic skjortor till salu, men de går på 187:- st.

http://www.mera.se/skjortabillig.html

Fördelen med att köpa så är ju att man få exakt samma utseende på skjortorna, vilket är lite poängen med uniformer.

Vill du komma undan billigare än så, så blir det nog Second Hand-shopping. men det kan ju vara svårt att hitta tillräckligt många likadana. Ett tips där kan vara att köpa sådana skjortor som har samma snitt, och sedan färga in det med sådan färg man kan köpa i en helt vanlig mataffär. Tänk bara på att i så fall enbart köpa bomulls/linne-material. Annars fäster färgen inte och du får olika gråtoner här och där.

Tusen tack för svaren! Tror jag ska raida myrorna först! Och ifall dem inte faller mig i smaken så får det nog bli den lite dyrare lösningen som du gav Malsum! Tack tack!

Myrorna brukar vara snälla och låna ut när det gäller mindre kvantiteter, tror dock det är uteslutet i ditt fall, men nog ett jättebra mängdpris är på plats xD