FenrirGreyback Posted June 8, 2011 Posted June 8, 2011 Jo som rubriken lyder så har jag problem med en avi video som jag ska redigera lite, jag kör med programet Magix Movie edit pro 17, när jag importerar den videon jag ska redigera så är det saker som inte stämmer, bilden blir mörkgrå typ samtidigt så är det ingen ljud, har testat med codecs osv men ingenting funkar, jag vill heller inte ändra filformat då jag redan gjort det och det gått dåligt med att uppladda filmen i youtube, då är min fråga vad är problemet? 0 Quote
Mattihp Posted June 8, 2011 Posted June 8, 2011 Vad är det format på filen som är i en AVI-container? Om du inte har mac (där man kan få upp format/codec via egenskaper) så kan du ladda ner programmet G-spot som visar formatet. 0 Quote
FenrirGreyback Posted June 8, 2011 Author Posted June 8, 2011 Formatet måste vara AVI ? jag hittade videon i youtube och converterade den till min dator för att sedan ändra lite på den för att sedan lägga ut den i min kanal, ska visa dig exakt vad min problem http://www.youtube.com/watch?v=3BXOj5yPvN4 Som du ser är bilden dålig otrolig dåligt! och här har vi den orginala Bilden ska vara exakt som den orginala! 0 Quote
Mattihp Posted June 9, 2011 Posted June 9, 2011 AVI är inte ett format, det är en container. Kolla upp formatet/codec osv enligt angiven metod. 0 Quote
Recommended Posts