Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Någon som vet varför texten blir kornig när jag skapat den i effektprogrammet live-type och sen använder den i Final Cut Express? Den ser jättebra ut när jag öppnar den på skrivbordet men för taskig ut i Final Cut..

Snälla hjälp mig omgående om ni vet, håller på med en tidlimit... :O

Postad
Menar du kantig? Vad har du för preset på projektet i LiveType?

Ja lite kantig och kornig.. Jag är inte så kunnig inom programmet, vad är preset och var ställer man in det?

Postad

Edit -> Project Properties -> Preset (högst upp). Om du inte har samma storlek i LiveType som i Final Cut så kan det nog bli kantigt.

Postad

Bild 6.pngBild 3.png

Edit -> Project Properties -> Preset (högst upp). Om du inte har samma storlek i LiveType som i Final Cut så kan det nog bli kantigt.

Här är bilder på både FCE:s properties och på LiveTypes. Är det något som inte stämmer så säg gärna till :)

Postad
Är det någon som vet vad det kan bero på? Sitter nämligen lite pressat med en deadline..

Vilket format har du i Final Cut på ditt projekt? Är det NTSC du jobbar i?

Postad
Vilket format har du i Final Cut på ditt projekt? Är det NTSC du jobbar i?

Ja det verkar så, kolla på bilderna jag bifogade några inlägg upp! Jämför Livetype preferences med FCE:s!

• 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...