AtomicCross Postad 23 maj 2011 Postad 23 maj 2011 Någon som vet varför texten blir kornig när jag skapat den i effektprogrammet live-type och sen använder den i Final Cut Express? Den ser jättebra ut när jag öppnar den på skrivbordet men för taskig ut i Final Cut.. Snälla hjälp mig omgående om ni vet, håller på med en tidlimit... :O 0 Citera
StenR Postad 23 maj 2011 Postad 23 maj 2011 Menar du kantig? Vad har du för preset på projektet i LiveType? 0 Citera
AtomicCross Postad 23 maj 2011 Författare Postad 23 maj 2011 Menar du kantig? Vad har du för preset på projektet i LiveType? Ja lite kantig och kornig.. Jag är inte så kunnig inom programmet, vad är preset och var ställer man in det? 0 Citera
StenR Postad 23 maj 2011 Postad 23 maj 2011 Edit -> Project Properties -> Preset (högst upp). Om du inte har samma storlek i LiveType som i Final Cut så kan det nog bli kantigt. 0 Citera
AtomicCross Postad 24 maj 2011 Författare Postad 24 maj 2011 Edit -> Project Properties -> Preset (högst upp). Om du inte har samma storlek i LiveType som i Final Cut så kan det nog bli kantigt. Här är bilder på både FCE:s properties och på LiveTypes. Är det något som inte stämmer så säg gärna till :) 0 Citera
Hummel Postad 24 maj 2011 Postad 24 maj 2011 Är ditt FCP projekt verkligen i NTSC-format? Se till att ha exakt samma format i LiveType som FCP, som StenR säger ovan. 0 Citera
AtomicCross Postad 25 maj 2011 Författare Postad 25 maj 2011 Är ditt FCP projekt verkligen i NTSC-format? Se till att ha exakt samma format i LiveType som FCP, som StenR säger ovan. Det ser så ut på bilderna eller hur? 0 Citera
AtomicCross Postad 29 maj 2011 Författare Postad 29 maj 2011 Är det någon som vet vad det kan bero på? Sitter nämligen lite pressat med en deadline.. 0 Citera
Hummel Postad 30 maj 2011 Postad 30 maj 2011 Är det någon som vet vad det kan bero på? Sitter nämligen lite pressat med en deadline.. Vilket format har du i Final Cut på ditt projekt? Är det NTSC du jobbar i? 0 Citera
AtomicCross Postad 30 maj 2011 Författare Postad 30 maj 2011 Vilket format har du i Final Cut på ditt projekt? Är det NTSC du jobbar i? Ja det verkar så, kolla på bilderna jag bifogade några inlägg upp! Jämför Livetype preferences med FCE:s! 0 Citera
AtomicCross Postad 15 juni 2011 Författare Postad 15 juni 2011 Ja det verkar så, kolla på bilderna jag bifogade några inlägg upp! Jämför Livetype preferences med FCE:s! Fortfarande ingen som ser en lösning? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.