Gå till innehåll

Köpa ny kamera, filma bmx/skate, canon legria hf s21, canon hv40 eller motsvarande?


dodanka

Recommended Posts

Hallå!

 

Sitter för tillfället med en sony miniDV kamera med några år på nacken, och skulle gärna byta upp mig till HD, men det finns så mycket att välja på!

 

Ett tag var jag helt inställd på hf s21:an, men har även sneglat lite på deras hv40 då jag egentligen inte har något emot DV. Det skiljer ju endel i pris, men jag är inte så insatt i tekniken bakom och vad som egentligen skiljer dom åt.

 

Kommer i huvudsak att filma bmx/skate med kameran, så kommer ju att vara endel fart.

 

Hittade en sida som jämför ovanstående, men den säger inte mig så mycket.

http://www.camcorders-only.com/compares/canon_legria_hf_s21_vs_canon_legria_hv40

 

Så borde jag skaffa mig någon utav dessa, eller någon helt annan? Vet inte varför jag snöat in på canon heller!

 

Priset bör sluta på max 15-16000 med dom nödvändiga tillbehören, och ett vidvinkelobjektiv av något slag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...