Jump to content

Before You Know It (3 sidor)

StrikerLee

Recommended Posts

Har en kort sketch eller liknande att filma på onsdag i skolan för att jag hunnit klart med en annan kortfilm i god tid, pga bra planering. Min lärare vill att jag ska filma något, så valde denna.

Den handlar lite kort om en person som vi följer där han snackar om sitt liv och sin död.

Vill gärna höra åsikter, vad som kan förbättras. Den ska vara väldigt kort, max 2-3min. betygsätt gärna, och säg vad som kan förbättras. Tack på förhand.

:D

Before You Know It (2).pdf

• 1 month later...

Perfekt manus för en kort nollbudgetfilm. Välskrivet med fin dialog, bra tempo och oförutsägbar twist. Du har förmodligen redan filmat manuset nu. Hoppas det gick bra. Det enda jag skulle kunna säga är att istället för att säga 'the camera goes into the room...' skulle du kunna säga 'we enter a room...' då man vanligtvis inte ger kameradirections och det också är självklart att det är en kamera närvarande i de scener vi ser utspela sig.

Perfekt manus för en kort nollbudgetfilm. Välskrivet med fin dialog, bra tempo och oförutsägbar twist. Du har förmodligen redan filmat manuset nu. Hoppas det gick bra. Det enda jag skulle kunna säga är att istället för att säga 'the camera goes into the room...' skulle du kunna säga 'we enter a room...' då man vanligtvis inte ger kameradirections och det också är självklart att det är en kamera närvarande i de scener vi ser utspela sig.

Tack så mycket för ditt svar. Ska komma ihåg detta med kameradirections. =)