StrikerLee Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Har en kort sketch eller liknande att filma på onsdag i skolan för att jag hunnit klart med en annan kortfilm i god tid, pga bra planering. Min lärare vill att jag ska filma något, så valde denna. Den handlar lite kort om en person som vi följer där han snackar om sitt liv och sin död. Vill gärna höra åsikter, vad som kan förbättras. Den ska vara väldigt kort, max 2-3min. betygsätt gärna, och säg vad som kan förbättras. Tack på förhand. :DBefore You Know It (2).pdf 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr Venus Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 Perfekt manus för en kort nollbudgetfilm. Välskrivet med fin dialog, bra tempo och oförutsägbar twist. Du har förmodligen redan filmat manuset nu. Hoppas det gick bra. Det enda jag skulle kunna säga är att istället för att säga 'the camera goes into the room...' skulle du kunna säga 'we enter a room...' då man vanligtvis inte ger kameradirections och det också är självklart att det är en kamera närvarande i de scener vi ser utspela sig. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StrikerLee Posted June 21, 2011 Author Share Posted June 21, 2011 Perfekt manus för en kort nollbudgetfilm. Välskrivet med fin dialog, bra tempo och oförutsägbar twist. Du har förmodligen redan filmat manuset nu. Hoppas det gick bra. Det enda jag skulle kunna säga är att istället för att säga 'the camera goes into the room...' skulle du kunna säga 'we enter a room...' då man vanligtvis inte ger kameradirections och det också är självklart att det är en kamera närvarande i de scener vi ser utspela sig. Tack så mycket för ditt svar. Ska komma ihåg detta med kameradirections. =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts