Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

För att fortfarande ha kvar bra kvalite på filmen, men inte ta flera gb plats (klart beroende på längd) Inte hacka.. funka till tex youtube osv..

Filmar i full HD, 24mbps..

Postad

För YouTube kan du välja en mall (template) Ipod 640x480 eller 320x... Dock kan jag tycka att det komprimerar för kraftigt även för YouTube. Borde man inte kunna använda något annan template till YouTube? Någon som har förslag?

Postad

För YouTube brukar jag välja Sony AVC och sedan välja exempelvis "Internet 1920x 1080-25p". Sedan får man klicka på Custom och se till att alla inställningar stämmer bra överens med projektet.

Postad

1920x 1080 är väl att ta i för YouTube(?). Jag menar YT kodar väl om upplösningen till en betydligt lägre upplösning och dessutom är väl risken om du har ett långt videoklipp säg 12-14 minuter (max är 15 min) är väl risken att du når YT andra gräns dvs filstorleken på max 2GB filer.

Min fråga blir; Vilken är egentligen den högsta upplösning som är rimligt att använda för att få bra kvalitet.

Postad

1980x 1080 funkar alldeles ypperligt för YouTube. Du väljer ju vilken upplösning du vill se i YouTube's spelare; 240p, 360p, 480p, 720p eller 1080p. Och om du använder YouTube's java-baserade uppladdare är gränsen typ 20 GB.

• 1 månad senare...
Postad

Har en liten annan fråga.. om jag redigerat en film i sony vegas å ska spara ner den i bra kvalite för att kunna bränna ut den på en dvd skiva, vad ska man välja då? Sparar jag ner i de formatet vi pratat om tidigare kan inte brännprogramet läsa det.. :S

Sparar ner det i Sony AVC, Internet 1980 x 1080 för youtube. Men det gick inte att bränna ut :/

Postad
1980x 1080 funkar alldeles ypperligt för YouTube. Du väljer ju vilken upplösning du vill se i YouTube's spelare; 240p, 360p, 480p, 720p eller 1080p. Och om du använder YouTube's java-baserade uppladdare är gränsen typ 20 GB.

Kan man välja så att 360 altenativet försvinner så det lästa altenativet är 720 tex? Hur gör man det?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...