iknor Postad 1 april 2011 Postad 1 april 2011 Det har blivit dags att uppgradera både kamera och dator, så nu har jag köpt en Full HD-kamera och är på jakt efter dator. Först och främst - stationär eller bärbar? Min personliga erfarenhet av bärbara datorer är att de tappar prestanda och blir sega ganska snabbt, åtminstone betydligt snabbare än stationära. En säljare som jag pratade med i veckan hävdade dock att så inte är fallet, och att en bärbar är minst lika bra som en stationär. Men de vill ju bara sälja så mycket som möjligt, right? Det jag vill kunna använda datorn till är att redigera 1920x1080 i Premiere Pro och After Effects CS5. Jag är inte alls insatt i datorer och undrar om någon har tips på en fungerande dator, eller om någon vänlig själ vill sätta ihop en dator på inet. Jag har ingen aning alls om vad som funkar tillsammans och inte. 0 Citera
Pehrbau Postad 2 april 2011 Postad 2 april 2011 På denna länk till ett inlägg under videoredigering hittar du det mesta om din fråga: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=30249 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.