Perran Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 Hejsan! Är det någon som har testat mikrofonen sennheiser MKE-300?? Har tittat på den mikrofonen men inte testat den, någon som har gjort nån film med mikrofonen som kan säga något om den? /perran 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Jag skulle nog vända frågan lite & fråga vad du vill använda den till mer specifikt? Det finns stora nackdelar med att ha en mick fast direkt på kameran iom att man inte kan rikta den mer än bara framåt, vänder sig skådisen för möe till exempel så kan det låta fan, men ska man göra repotage eller liknande där man är ensam så är den bra schysst! Annars rekomenderar jag mycket hellre att ha med dig en ljudtekniker med boom & köra med en MKE-60, -70, 416 eller -418. Jag minns inte redigt skildnaderna mellan dom, har arbetat med dom alla fyra vill jag minnas & är väldigt nöjd med dom över lag, speciellt på röst! Det är väldigt få mickar från Sennheiser som jag varit speciellt missnöjd med över huvud taget! Även Manley, AKG, ADK & Neumann är sånt jag haft mycket goda erfarenheter av över lag, men dom är mestadels för studiobruk :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts