Naxon Postad 23 mars 2011 Postad 23 mars 2011 Undrar om någon har en bra metod för att överföra Mini-DV till PC, utan att gå via ett editeringsprogram. Vill helt enkelt få över filmen till datorn som filer. Har en Sony GV-HD700E bandare som jag hoppas kunna använda för att spela upp banden i (istället för kameran). Men hur kör jag en transfer direkt över till datorn..? 0 Citera
Pehrbau Postad 23 mars 2011 Postad 23 mars 2011 Bandspelaren går i realtid så det går väl bra att använda ett redigeringsprogam för att göra kopieringen. I Windows ingår ju gratisprogrammet Moviemaker som säkert fungerar för detta. Om du använder Windows 7 så kanske du måste hämta det fritt hos Microsoft. 0 Citera
Naxon Postad 23 mars 2011 Författare Postad 23 mars 2011 Jag kan inte Premiere Pro ännu. Hamnar filrena i så fall på hårddisken på ett lättåtkomligt sätt? är alltså inte redo att editera dem i första läget... 0 Citera
Martin Oller Postad 23 mars 2011 Postad 23 mars 2011 hdvsplit Någon fil kan du aldrig få från ett band, det är capture som gäller. 0 Citera
Stene Postad 24 mars 2011 Postad 24 mars 2011 WinDV är en enkel & gratis liten applikation för detta ändamål. En EXE-fil på bara 94 kB, som körs direkt utan att behöva installeras. Hämtas på http://windv.mourek.cz/ 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.