Gå till innehåll

Dokumentär/Reklam -Foto. Bra utbildningar som inte är helt omöjliga att komma in på?

Recommended Posts

Postad

Tjena, har kollat runt lite här på forumet och googlat som en tok, men det är sinnessjukt svårt att försöka bilda sig en uppfattning om vilka olika skolor som finns, vilka som är bra osv.

Så då frågar jag här:

Jag är intresserad av filmproduktion (fokus på foto-delen) men inte primärt får spelfilm. Jag är mest inne på dokumentärfilm och reklam/reportage.

Vad finns det för utbildningar som håller hög klass men som ändå inte är toksvåra att komma in på (jag har hållit på med stillbildsfoto i många år men på senare tid intresserat mig mer och mer för rörlig bild, så jag är fortfarande ganska grön på området och kommer därför inte direkt kunna pumpa ut något helt extraordinärt arbetsprov). Primärt så är jag intresserad av utbildningar i Sverige men även utomlands är intressant om dom är CSN-berättigade och inte snuskdyra.

Tack som tusan på förhand!

Postad

Ölands dokumentärfilmskola är ganska lätt att komma in på, där får du göra fyra projekt och kolla på lite dokumentärfilmer. Ganska fritt och slappt om man vill, dock har du bra lärare som kan hjälpa dig men det är mycket ansvar. Utrustning finns att tillgå och skolans redigeringsrum kan man använda dygnet runt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...