Carl W Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 Hej på er! Jag har en JVC HD7-kamera. När jag filmar med den och en sennheiser-mic spelas endast vänster-ljudet in, om jag inte nu förgrenar ljudet och kopplar in en mygga, då blir det både höger och vänsterljud. Detta kan jag se på ljudfilerna i redigeringen och det märks även när det spelas upp på en dator, ljudet kommer bara från en högtalare. Finns det något jag kan göra åt detta i kameran eller i mitt redigeringsprogram? (Sony Vegas 8.0) Jag vill alltså "fördela" ljudet på vänster/höger. 0 Quote
Luzer Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 Det är väl en monomik så du spelar bara in en kanal. Panorera kanalen till mitten i Vegas så spelas det upp i båda högtalarna. 0 Quote
Carl W Posted January 22, 2011 Author Posted January 22, 2011 Det är väl en monomik så du spelar bara in en kanal. Panorera kanalen till mitten i Vegas så spelas det upp i båda högtalarna. Okej! Jag ska prova det. Tack för svaret! 0 Quote
Recommended Posts