Gå till innehåll

DVD till mpeg/avi/whatever


Jonnybravo

Recommended Posts

Jag har en DVD med ett antal filmer på sig. Filmerna ligger efter varandra och allt är länkat till en DVD-meny.

 

Problemet är att jag vill få ut bara en av dessa filmer till en användarvänlig dator-fil. En typ av konvertering alltså.

 

DVDn är som de flesta, uppdelad i en AUDIO_TS och en VIDEO_TS mapp. För att sedan ha VIDEO_TS mappen fylld av en massa ".vob", ".ifo" och ".BUP"-filer.

 

Jag har sökt nu ett tag, men har bara hittat halvkassa konverteringsprogram som spyr ut filmerna på en rad i skitkvalité tillsammans med deras logga i en vattenstämpel över hela jävla bilden.

 

Jag har också prövat att försöka importera allt och enskilda filer direkt in i Adobe Premiere Pro, utan framgång.

 

Så just nu står jag som ett frågetecken och undrar om någon vet hur jag ska gå till väga?

 

(För att försäkra om att detta inte rör piratkopiering, är DVDn en samling av de filmer jag och min fd. klass gjorde som slutprojekt i trean. Då ljudet på min film skulle bearbetas över sommaren, kunde jag inte få en datorfilskopia av filmen på en gång och nu finns det ingen datorfil kvar på datorerna utan bara ett par utbrända DVDer.)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...