flizan Postad 14 december 2010 Postad 14 december 2010 Hej! Sitter och redigerar film hemma och ska nu exportera min film men får problem med formatet. Jag skickar ut den i 16:9, har testat flera olika inställningar men resultatet blir ungefär det samma. Gamla quicktime 7 visar filmen i 4:3 medans nya quicktime 10 visar den rätt i 16.9 formatet!? Jag vet inte vart jag gjort fel eller hur det överhuvudtaget kan visas rätt i ena men så fel i andra quicktime! har ni några tipps, vilka grundinställningar ska jag gå efter när jag vill exportera en film i 16:9 ? Vad har jag möjligtvis kunnat gjort fel? 0 Citera
Max_H Postad 14 december 2010 Postad 14 december 2010 Quicktime (7.x och bakåt) är inte särskilt bra att förstå just detta. Du kan ändra inställningarna för hur filmen ska spelas upp i QT playern. (Kommando/CTRL-I eller J om jag minns rätt). Du kan välja att exportera ut filmen med square pixel aspect ratio. (ex 1024 x 576 istället för 720 x 576) /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.