neolit Postad 7 december 2010 Postad 7 december 2010 Hej Jag har en del MOD- filer som jag vill konvertera till något hanterbart för FCP. Jag konverterade en del till Apple Pro Res 422, men filerna blir enorma. Medan orginalfilen ligger på 50 mb, så blir den konverterade hela 350 mb. Har även testat med att konvertera till Quick Time- filer, men där blir filerna ännu större då. Har ni någon filformat som ni kan rekommendera som inte blir så stor, samtidigt inte tappar kvalité? Jag använder Mpeg Streamclip. Vh/ Irfan 0 Citera
GutteG Postad 7 december 2010 Postad 7 december 2010 Använd ProRes proxy. Du använder den under tiden du klipper och när du sedan renderar resultatet ersätter du filerna med klipp av högre kvalisort. 0 Citera
neolit Postad 8 december 2010 Författare Postad 8 december 2010 Använd ProRes proxy. Du använder den under tiden du klipper och när du sedan renderar resultatet ersätter du filerna med klipp av högre kvalisort. Ok, det verkar vara mer än jag kan. Ska man konvertera till Proxy och till Pro Res. Och sedan ersätta filerna med Pro Res materialet? neo 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.