Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag går på Skurupsfolkhögskola och ska göra en skräckfilmsövning.

Jag letar efter spökhistorier/folksagor som kan förvandlas till film.

Jag tänker mig något i stil med det som berättas vid lägerelden.

: Just nu sitter jag på bibloteket och läser igenom berättelser med en kompis men vi hittar inte det vi söker.

Jag uppskattar all hjälp jag kan få, om ni kan återberätta en historia eller vet var man ska leta.

Den ska vara kort, möjlig att med nollbudget filmatisera och gärna esoterisk/mystisk.

Återigen, jag uppskattar all hjälp jag kan få!

• 1 månad senare...
Postad

Hej! Förra hösten gavs min första bok ut: Därvar en som blev där - spökhistorier från Österlen. Det är en samling nyskrivna berättelser i gammal god spökstil. Influenserna är Poe Lovecraft, Henry James och MR James. Ta gärna en titt på hemsidan http://www.enblindlederenhaltforlag.com. Eftersom du är verksam i Skåne kan det vara lämpligt om de kan spelas in där de faktiskt utspelar sig. Hör gärna av dig, så berättar jag mer.

Lycka till!

Måns Hedberg

Jag går på Skurupsfolkhögskola och ska göra en skräckfilmsövning.

Jag letar efter spökhistorier/folksagor som kan förvandlas till film.

Jag tänker mig något i stil med det som berättas vid lägerelden.

: Just nu sitter jag på bibloteket och läser igenom berättelser med en kompis men vi hittar inte det vi söker.

Jag uppskattar all hjälp jag kan få, om ni kan återberätta en historia eller vet var man ska leta.

Den ska vara kort, möjlig att med nollbudget filmatisera och gärna esoterisk/mystisk.

Återigen, jag uppskattar all hjälp jag kan få!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...