Gå till innehåll

copyright kostnad


amazon

Recommended Posts

hej

 

är väldigt nyfiken på vad det kostar att ha en känd låt med i en film, t.e.x att ha med en Green day eller queen låt. vad prisen ligger på. Samt om man kan använda gamla klassiska låtar gratis, eftersom copyright lagen går ut 70 år efter artistens död om jag inte minns fel

 

tack på förhand

Länk till kommentar
Share on other sites

Det varierar beroende på filmens typ, %-av filmen som ljudläggs, hur den ska visas, musikförlag och en massa andra faktorer. Och det är inte säkert att rättighetsinnehavaren vill att du använder musiken alls. Mycket info finns i juridikdelen av forumet. Bl.a. om klassiska låtar. Man får ta i beaktning att det gäller att ha koll på vem som spelat in också. Ta en titt i juridikdelen som sagt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Det finns många webbplatser där du kan hitta upphovsrättsligt fritt och offentliga bilder. Denna post har några av de bästa platser jag har hittat eller hjälpt studenter att hitta. Det finns många andra där ute göra en sökning för dig själv och låt mig veta om du hittar en riktig vinnare!

 

Kom ihåg, material (kartor, fotografier, diagram, digitala bilder, rapporter, böcker, etc.) skapade av anställda i den federala regeringen under arbetstid är för allmänheten (inte upphovsrättsligt skyddade)-det är därför de flesta av webbplatserna nedan är regeringens webbplatser.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...