scheffler Postad 31 oktober 2010 Postad 31 oktober 2010 Hej. Är nybörjare på video och dyl. Har en dv-kamera och har lyckats kopiera över inspelad film från videokameran till min dvdspelare/ brännare (kopplad till tv:n) ut på en dvd-skiva. Nu vill jag få över filmen till datorn för att göra redigering. Men när jag stoppar dvdskivan i datorn verkar inte datorn känna av att det finns film på skivan. Windows movie maker hittar inget, i utforskaren kan jag inte se att det finns något. Kan någon hjälpa mig med tips för vad jag skall göra? Mvh/ Hans 0 Citera
Bengt Postad 31 oktober 2010 Postad 31 oktober 2010 För att kunna redigera materialet skall du koppla din dv-kamera till datorn med en firewire-kabel och sedan tanka in materialet till datorn. Hur du skall göra det beror på vad du använder för redigeringsprogram. Har aldrig använt MovieMaker men ungefär så här gör du: Koppla ihop dator och kamera, slå på strömmen på kameran och ställ den i "bandspelarläge". Starta MovieMaker och sen bör programmet hitta kameran. Men glöm att gå via dvd-skivan, det blir bara fel. Hoppas att det är lite hjälp på vägen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.