Ture_taskig Postad 28 oktober 2010 Postad 28 oktober 2010 Fick idag min nya kamera som jag har beställt (Panasonic HDC-TM700) som spelar in i full HD, 1080p. Grejen med den här kameran är att den spelar in i ett format som heter MTS. Jag har aldrig hört talas om det formatet, och problemet är att jag varken får in det i Adobe Premiere eller Adobe After Effects. Detta betyder alltså att jag inte kan redigera mina filmklipp, vilket såklart är ett måste. Hur ska jag göra egentligen? Måste jag skaffa en converter? Finns det i så fall någon converter som är helt gratis? En viktig detalj kan vara att jag sitter på en Mac med Leopard. Tack på förhand 0 Citera
Max_H Postad 28 oktober 2010 Postad 28 oktober 2010 Ska fungera i CS4 och uppåt. Finns massor av gratis encoders, i ditt fall kan tex Panasonics egen fungera. http://www.panasonic.com/business/provideo/support/resource-center/software-downloads.asp Du får dock ngt lägre upplösning på filerna (DVCPro HD är 1440 x 1080 istället för AVCHD's 1920 x 1080). //Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.