Pipson Postad 3 januari 2005 Postad 3 januari 2005 Hejsan! Jag har stött på ett litet probem jag inte hittar någon lösning på. Det är så att jag vill infoga en bild som är större än "fönstret" i Vegas. Vegas väljer då själv att automatiskt ändra storleken för att passa, detta vill inte jag? Hur gör jag för att den inte ska göra det? 0 Citera
Mr.Man Postad 3 januari 2005 Postad 3 januari 2005 Använd crop funktionen! Fyrkanten i slutet av ditt videoklipp alltså. 0 Citera
Pipson Postad 3 januari 2005 Författare Postad 3 januari 2005 [citat=Mr.Man]Använd crop funktionen! Fyrkanten i slutet av ditt videoklipp alltså.[/citat] Jag har försökt det, men upplösningen blir enormt dålig då. Tack ändå! 0 Citera
Mr.Man Postad 3 januari 2005 Postad 3 januari 2005 Upplösningen blir samma som det var på bilden innan, crop påverkar inte upplösningen. observera att du kan ändra upplösning i preview fönstret. 0 Citera
Pipson Postad 4 januari 2005 Författare Postad 4 januari 2005 [citat=Mr.Man]Upplösningen blir samma som det var på bilden innan, crop påverkar inte upplösningen. observera att du kan ändra upplösning i preview fönstret.[/citat] Jag vet, men det är inte bara preview-fönstret mitt problem uppstår. Det är även när jag rendrerar det. Det måste finnas något sett jag kan infoga bilden i sitt ursprungliga format.... 0 Citera
barnholdt Postad 4 januari 2005 Postad 4 januari 2005 Kolla under dom övningar som finns till V5 överst i denna forumdelen där finns en för att arbeta med bilder i V5. Lycka till. EDIT"Helt fel av mig den övningen var inte alls med där. Fick för mig att jag la dit den men ack vad fel jag hade. Sorry." 0 Citera
Pipson Postad 4 januari 2005 Författare Postad 4 januari 2005 Aja, ok. Verkar underligt om det inte finns någpn enkel inställning för detta. I annat fall är dem ju idioter på Sony... 0 Citera
Mr.Man Postad 4 januari 2005 Postad 4 januari 2005 [citat=Pipson]Aja, ok. Verkar underligt om det inte finns någpn enkel inställning för detta. I annat fall är dem ju idioter på Sony...[/citat] Vad menar du med ursprungliga format?? Självklart blir en högupplöst bild för stor att presenteras på en vanlig tv, då får du förminska den med pan/crop verktyget och då minskar upplösningen. Kanske läge att läsa manualen innan du kastar skit på sony? 0 Citera
Pipson Postad 4 januari 2005 Författare Postad 4 januari 2005 Alltså, det är en bild som jag vill ska röra sig nerifrån och uppåt. Därför vill jag inte att den ändrar storlek. Jag menade inte att smutskasta Sony, var bara så sur. Försöker illustrera med en bild... http://img.photobucket.com/albums/v442/Pipson/Untitled-2.gif 0 Citera
Mr.Man Postad 4 januari 2005 Postad 4 januari 2005 ska bilden röra på sig är "track motion" att föredra.. 0 Citera
Pipson Postad 4 januari 2005 Författare Postad 4 januari 2005 Jag vet, men problemet kvarstår att bildens storlek ändras om för att passa fönstrets. Jag vill att bilden ska ha kvar sin naturliga storlek när jag infogar den. Tack för alla hjälpförsök iallfall! 0 Citera
Mr.Man Postad 5 januari 2005 Postad 5 januari 2005 I track motion kan du ju ändra tillbaka storleken på bilden, eller till vilken storlek du vill.. Förstår inte ditt problem?? 0 Citera
Pipson Postad 5 januari 2005 Författare Postad 5 januari 2005 Ja, men som sagt blir upplösningen så dålig att man inte kan tyda vilka bokstäver det är osv... 0 Citera
Pipson Postad 5 januari 2005 Författare Postad 5 januari 2005 När jag ändå har gjort en tråd kan jag passa på att ställa en till fråga. Är det någon mer som har problemet att texter får dålig upplösning när man infogar dem? Jag verkar behöva ha minst storlek 60 för att få en högupplöst text, annars blir den väldigt suddig och gråaktig istället för svart... 0 Citera
JoeyC Postad 29 januari 2005 Postad 29 januari 2005 Om du använder Crop-funktionen, som någon tidigare nämnt, kan du där välja att trycka på en liten knapp, som visar texten "lock aspect ratio" Den finns till vänster om bilden, ovanför en knapp som ser ut som ett kuvert När denna är "urklickad" kan du hantera bilder m.m. i valfri storlek, då kommer vegas inte vålda det till 720*576. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.